Foto Martin Smolík
Spolek BUDOUCNOST z.s.
Chceme přispět k lepší budoucnosti Žďáru nad Sázavou a jeho životního prostředí. 

Aktuality (Home)
Výzva občanům
Výzva vedení Města
O nás
Řešení od vedení Města
Územní plán Města
Stanoviska
"Na pravou míru"
Anketa pro vás
Články a dokumenty
Vaše názory a otázky
Kontakt na nás

webmaster

..
Územní plán Města
..
Argumenty pro MR a MZ k vybudování obchvatu Města ZR
OS Budoucnost, 10.12.2007
.
1. Úvod 
OS Budoucnost bylo založeno pro podporu zdravého života a životního prostředí občanů Města Žďár nad Sázavou. Životní prostředí Města velmi negativně ovlivňuje automobilová doprava, proto se hlavní pozornost sdružení zaměřuje na plánované dopravní stavby a silniční síť.
.
2. Cíl
Přesvědčit MR a MZ, aby přípravu a prosazení stavby obchvatu Města stanovilo jako prioritní úkol činnosti pro r.2008 a další období až do jeho realizace.
  • formální schválení (usnesení MR+MZ)
  • vyčlenění kapacit odborů Města
  • schválení potřebného financování přípravy obchvatu v rozpočtu Města

  • .
    3. Argumenty
  • Mimořádně příznivá situace – příslib financování vládou (usnesení z 19.9.2007), tato situace se již nemusí v dohledné době opakovat !
  • Dlouhodobé řešení dopravy Města
    • - Tranzitní
      - Oblastní (ZR – okolní cíle)
      - Místní (viz. modely dopravy platného Územního plánu Města)
  • Úspora investic Města do místních komunikací
  • Dlouhodobé řešení životního prostředí a rozvoje Města

  • .
    4. Realizace
    OS Budoucnost věří, že je možné účinnými a rychlými kroky připravit výstavbu ochvatu v harmonogramu schváleném vládou ČR (do r.2013) s tím, že je třeba využít jak politických, tak osobních kontaktů představitelů Města ve státních orgánech tak, aby se lhůty přípravných prací jako je zadání a vypracování studie konkrétní trasy obchvatu, výkup pozemků, posouzení  vlivu na životní prostředí EIA, vlastní stavební projekty a stavební povolení stihlo do r.2013. 
    .
    Součástí iniciativy OS je i to, že obchvat může řešit nejen tranzitní, ale také část místní dopravy a dopravy mezi Žďárem a okolními obcemi, jak vyplývá z připojeného ideového schématu. Z toho vyplývají významné přínosy na snížení dopravní zátěže většiny vnitřních komunikací, jmenujme příkladně ulici Smetanovu, Strojírenskou, Neumannovu, Bezručovu nebo Dolní.
    .
    První dílčí úspěch se již podařil a podle posledních informací místostarostka ing.Zvěřinová kontaktovala státní orgány. OS Budoucnost oslovilo všechny zastupitele, aby pomohli ve věci přípravy obchvatu Města.
    .
    poslední aktualizace stránky: 06.05.2008