webmaster
|
..
"Na
pravou míru"
.
O řešení dopravy
ve Žďáru nad Sázavou bylo už popsáno dost novinového papíru i dost řečeno.
Je dobré se podívat zpět a zrekapitulovat aktuálnost, pravdivost článků
a výroků a posoudit i schopnost najít vhodné řešení.
.
Vysočina,
srpen 1998
Žďárský
starosta Jaromír Brychta na téma nového komunikačního propojení:
„ ... údajně
se snad má uzavřít náměstí, má zde být další pěší zóna a lokalitou na Vodojemu
má projíždět dvanáct tisíc aut. Ani jedno samozřejmě není pravda.“
Komentář OS:
Poslední technická
studie „Část městského okruhu ul. Wonkova - ul. Novoměstská“ z roku 2007
předpokládá průjezd 13 878 vozidel lokalitou Vodojemu (samozřejmě bez uzavření
náměstí). Současný průjezd je 6 645 vozidel.
.
Vysočina,
srpen 1998
Žďárský
starosta Jaromír Brychta na téma nového komunikačního propojení
(Brněnská, Jamská, Novoměstská, Neumannova, Wonkova):
„... se v podstatě
jedná o rozšíření Neumannovy ulice ... a dál by to šlo dolů pod úpravnou vody
kolem kotelny, Ford centra nahoru na sídliště Klafárek a Starý dvůr. Vyústění
by bylo u parkoviště k Tokozu.“ Podle slov starosty by tím byl ušetřen
historický most v Klášteře.
Vysočina,
březen 2000
Vedoucí
odboru rozvoje a životního prostředí Irena Škodová na otázku Vyřeší dopravu
ve Žďáře velký obchvat?:
„... Jen pro
upřesnění – městský obchvat má přesměrovat tranzitní dopravu z památkově
chráněného mostu a obytné zástavby v zámku a na Libušíně. Proto jsou
zbytečné obavy z toho, že městský okruh bude suplovat funkci městského
obchvatu, pokud nebude obchvat realizován v předstihu. Funkce těchto dvou
komunikací jsou rozdílné.“
Komentář OS:
Kde že
je ten rozdíl?
.
Žďárský
deník,14.11.2007, Městský dopravní okruh lidé vítají i zatracují
Místostarostka
Žďáru nad Sázavou Dagmar Zvěřinová k technické studii městského okruhu:
„Především
je nutné zdůraznit, že by nenahrazoval obchvat Žďáru a také by nebyl určen
pro nákladní dopravu“.
Komentář OS:
Technická
studie „Část městského okruhu ul. Wonkova - ul. Novoměstská“ projednávaná
28.11.2007 předpokládá po „okruhu“ průjezd 1475 až 1633 nákladních vozidel
a byla by tím nejzatíženější ulicí nákladní dopravou ve městě (na druhé
nejzatíženější Brněnské se počítá s 1460 nákladními vozidly).
.
Jednání
7. řádného zastupitelství města dne 13.12.2007
Žďárský starosta
Jaromír Brychta na téma vybudování obchvatu města:
„... my jsme
jedno z mála měst, které má trasu jak malého komunikačního okruhu
tak velkého obchvatu schválenou už od roku 1976 ...“
„... určitě nebudeme
dál vykupovat pozemky za desítky milionů po trasách kde nakonec stát ještě
zadá nějakou další alternativní vyhledávací studii a zjistí, že ono je
nejlepší vést to někudy jinudy i za cenu toho, že se nestihnou evropské
dotace do roku 2013 a my nebudeme vykupovat zbytečně za desítky a
stovky milionů pozemky, prostě to dělat nebudeme.“
Komentář OS:
Posuďte jak
to vidí jinde a porovnejte:
Třebíčský
místostarosta Jan Karas (Jihovýchodní obchvat Třebíče, deník DNES 27.2.2008):
„Známe trasu jihovýchodního obchvatu Třebíče a měli bychom se postarat,
aby byla bezproblémová pro stát. ... My můžeme buď nechat vše napospas osudu.
Nezabývat se majetkovými vztahy. Nechat to do budoucna na státu, aby si
vyřešil pozemky sám. To by bylo pro město nejjednodušší a nejlevnější.
Ale je to řešení rizikové. Ředitelství silnic a dálnic by pak možná muselo
i vyvlastňovat. ... Patrně by stát do takové akce nešel.
Další variantou je , že město dá státu signál, že to myslíme s obchvatem
vážně. A pro nás je obchvat skutečně prioritou. Šli bychom státu naproti
a pomohli bychom s výkupy pozemků. ... Předpokládám, že v územním plánu
bude zanesen obchvat letos v září. ... Pokud půjde vše hladce, věřím,
že do pěti let může stavba obchvatu začít.“
Šéfka
jihlavského Ředitelství silnic a dálnic Marie Tesařová (Chystaný obchvat
Třebíče ..., deník DNES 21.2.2008)
„Naděje na zahájení stavby obchvatu je určitě větší, pokud se město aktivně
zapojí.“
. |
poslední
aktualizace stránky: 27.05.2008
|