Foto Martin Smolík
Spolek BUDOUCNOST z.s.
Chceme přispět k lepší budoucnosti Žďáru nad Sázavou a jeho životního prostředí. 

Aktuality (Home)
Výzva občanům
Výzva vedení Města
O nás
Řešení od vedení Města
Územní plán Města
Stanoviska
"Na pravou míru"
Anketa pro vás
Články a dokumenty
Vaše názory a otázky
Kontakt na nás

webmaster

..
"Na pravou míru"
.
O řešení dopravy ve Žďáru nad Sázavou bylo už popsáno dost novinového papíru i dost řečeno. Je dobré se podívat zpět a zrekapitulovat aktuálnost, pravdivost článků a výroků a posoudit i schopnost najít vhodné řešení.
.
Vysočina, srpen 1998 
Žďárský starosta Jaromír Brychta na téma nového komunikačního propojení:
„ ... údajně se snad má uzavřít náměstí, má zde být další pěší zóna a lokalitou na Vodojemu má projíždět dvanáct tisíc aut. Ani jedno samozřejmě není pravda.“
Komentář OS:
Poslední technická studie „Část městského okruhu ul. Wonkova - ul. Novoměstská“ z roku 2007 předpokládá průjezd 13 878 vozidel lokalitou Vodojemu (samozřejmě bez uzavření náměstí). Současný průjezd je 6 645 vozidel.
.
Vysočina, srpen 1998
Žďárský starosta Jaromír Brychta na téma nového komunikačního propojení (Brněnská, Jamská, Novoměstská, Neumannova, Wonkova):
„... se v podstatě jedná o rozšíření Neumannovy ulice ... a dál by to šlo dolů pod úpravnou vody kolem kotelny, Ford centra nahoru na sídliště Klafárek a Starý dvůr. Vyústění by bylo u parkoviště k Tokozu.“ Podle slov starosty by tím byl ušetřen historický most v Klášteře.
Vysočina, březen 2000
Vedoucí odboru rozvoje a životního prostředí Irena Škodová na otázku Vyřeší dopravu ve Žďáře velký obchvat?:
„... Jen pro upřesnění – městský obchvat má přesměrovat tranzitní dopravu z památkově chráněného mostu a obytné zástavby v zámku a na Libušíně. Proto jsou zbytečné obavy z toho, že městský okruh bude suplovat funkci městského obchvatu, pokud nebude obchvat realizován v předstihu. Funkce těchto dvou komunikací jsou rozdílné.“
Komentář OS:
Kde že je ten rozdíl?
.
Žďárský deník,14.11.2007, Městský dopravní okruh lidé vítají i zatracují 
Místostarostka Žďáru nad Sázavou Dagmar Zvěřinová k technické studii městského okruhu:
„Především je nutné zdůraznit, že by nenahrazoval obchvat Žďáru a také by nebyl určen pro nákladní dopravu“.
Komentář OS:
Technická studie „Část městského okruhu ul. Wonkova - ul. Novoměstská“ projednávaná 28.11.2007 předpokládá po „okruhu“ průjezd 1475 až 1633 nákladních vozidel a byla by tím nejzatíženější ulicí nákladní dopravou ve městě (na druhé nejzatíženější Brněnské se počítá s 1460 nákladními vozidly).
.

Jednání 7. řádného zastupitelství města dne 13.12.2007
Žďárský starosta Jaromír Brychta na téma vybudování obchvatu města:
„... my jsme jedno z mála měst, které má trasu jak malého komunikačního okruhu tak velkého obchvatu schválenou už od roku 1976 ...“
„... určitě nebudeme dál vykupovat pozemky za desítky milionů po trasách kde nakonec stát ještě zadá nějakou další alternativní vyhledávací studii a zjistí, že ono je nejlepší vést to někudy jinudy i za cenu toho, že se nestihnou evropské dotace do roku 2013 a my nebudeme vykupovat zbytečně  za desítky a stovky milionů pozemky, prostě to dělat nebudeme.“   
Komentář OS:
Posuďte jak to vidí jinde a porovnejte:
Třebíčský místostarosta Jan Karas (Jihovýchodní obchvat Třebíče, deník DNES 27.2.2008):
  „Známe trasu jihovýchodního obchvatu Třebíče a měli bychom se postarat, aby byla bezproblémová pro stát. ... My můžeme buď nechat vše napospas osudu. Nezabývat se majetkovými vztahy. Nechat to do budoucna na státu, aby si vyřešil pozemky sám. To by bylo pro město nejjednodušší a nejlevnější. Ale je to řešení rizikové. Ředitelství silnic a dálnic by pak možná muselo i vyvlastňovat. ... Patrně by stát do takové akce nešel.   
  Další variantou je , že město dá státu signál, že to myslíme s obchvatem vážně. A pro nás je obchvat skutečně prioritou. Šli bychom státu naproti a pomohli bychom s výkupy pozemků. ... Předpokládám, že v územním plánu bude zanesen obchvat letos v září. ... Pokud půjde vše hladce, věřím, že do pěti let může stavba obchvatu začít.“
Šéfka jihlavského Ředitelství silnic a dálnic Marie Tesařová (Chystaný obchvat Třebíče ..., deník DNES 21.2.2008)
  „Naděje na zahájení stavby obchvatu je určitě větší, pokud se město aktivně zapojí.“

.

poslední aktualizace stránky: 27.05.2008