Spolek
Budoucnost z.s., Pelikánova 1650/6, 591 01 Žďár nad Sázavou; IČ 71232524
Městský úřad
Odbor rozvoje
a územního plánování
Žižkova 227/1
591 01 Žďár
nad Sázavou
Ve Žďáru nad
Sázavou dne 23. února 2016
Připomínka
k návrhu územního plánu města Žďár nad Sázavou
Předmětná
územně plánovací dokumentace:
- návrh Územního
plánu města Žďár nad Sázavou, o jehož pořízení rozhodlo zastupitelstvo
města svým usnesením ze dne 23. 9. 2010.
Záměr návrhu
ÚP ke kterému uplatňujeme připomínku:
Celkové zpracování
návrhu územního plánu města Žďár nad Sázavou, který byl uveřejněn dne 8.
ledna 2016.
Znění
připomínky:
Část 1.
Návrh územního
plánu, který byl uveřejněn 8. ledna 2016 obsahuje, ve své textové části,
několik rozporuplných informací, která jedna druhou popírají a nelze je
proto pominout. Tyto rozporuplné informace se objevují zejména v řešení
Koncepce dopravní infrastruktury a zároveň dokazují, že návrh územního
plánu není zpracován v souladu se zadáním, které jednoznačně trvalo na
zachování dosavadní koncepce dopravy stávajícího a dosud platného územního
plánu.
Silnice
II/353
Platný územní
plán předpokládal, že silnice II/353 bude napojena z křižovatky Wonkova-Jungmannova
přes nově vybudovaný most na přeložku silnice I/37 v lokalitě Starý dvůr.
V Řešení ÚP
v čl. A.4.2 Koncepce dopravní infrastruktury na straně 15 je uvedeno:
Silnice
II/353 – v centrální části města po výstavbě přeložky silnice I/37 bude
i nadále vedena přes náměstí,
kde je vedena i v současné době jako peážní úsek se silnicí I/37.
V části Odůvodnění
ÚP jsou následující informace:
Na str. 15
(B.7) je uvedena připomínka Ministerstva dopravy:
- V místech
křížení přeložky silnice I/37 se stávající silnicí I/19 a připojením plánované
přeložky silnice II/353 k přeložce silnice I/37 je nutné plochu pro dopravu
rozšířit jihovýchodně na šířku minimálně 25 m od osy komunikace na úkor
návrhové plochy Z90.
K tomu je
v návrhu na vypořádání připomínek ve vedlejší kolonce uvedeno:
Připomínky
budou akceptovány v upraveném návrhu územního plánu Žďár nad Sázavou.
Na str. 30
( B.11.3.) je však uvedeno:
Doplněný
návrh ÚP Žďár nad Sázavou stanovisko ŘSD respektuje následovně: trasa silnice
II/353 přes lokalitu
Starý Dvůr je vzhledem k tomu, že ji nelze přímo připojit na obchvat silnice
I/37 zcela vypuštěna.
Na str. 47
( B.12.4.1.1.) je uvedeno:
….. Trasa
silnice II/353 je v centru města převedena na východní tangentu.
Následně na
straně 89 (B.13.1.6) je uvedeno:
..v prodloužení
pokračuje II/353 ve směru do Starého dvora a je zde navržena asanace objektu
ve vlastnictví města v sousedství sportovního areálu.
Místní komunikace
Řešení ÚP
v článku A.4.2 Koncepce dopravní infrastruktury uvádí:
Navržen
je dopravní koridor pro novou místní komunikace v trase od ulice Vysocké
x Wonkovy (od silnice
II/353) jihovýchodním směrem podél potoka Staviště a okrajem údolní nivy
do souběhu s ulicí Neumannova
s křížením ulic Novoměstské a Jamské s napojením na již vybudovaný úsek
místní komunikace
do křižovatky Brněnská x Jihlavská.
Naproti tomu
jsou v Odůvodnění ÚP následující informace:
Na str. 17
(B.8.1.) je uvedeno:
vodní plochy
a toky – jsou návrhem územního plánu respektovány, k dotčení dojde pouze
v místě návrhu silnice II. třídy uvnitř Žďáru, kde je dopravním koridorem
překonán potok Staviště, omezen je Göttlerův rybník, Škodův pak zaniká
úplně.
Na str. 47
( B.12.4.1.1.) je uvedeno:
….. Trasa
silnice II/353 je v centru města převedena na východní tangentu.
Na str. 89
(B.13.1.6.) je uvedeno:
Dále je
asanace objektů (řadových garáží) navržena pro nové vedení silnice II/353
– v centrální části města je
navržena změna trasy do polohy, která se východním polokruhem napojuje
na silnici II/353 v křižovatce
ulic Wonkovy a Vysocké.
Tyto rozporuplné
pasáže návrhu územního plánu vypovídají o tom s jakou pečlivostí a zodpovědností
mohou být vypracovány jeho závěry.
Část 2.
Návrh územního plánu v části koncepce dopravní infrastruktury nesplnil
několik úkolů, které mu ukládá stavební zákon v § 19. Úkolem územního plánu
je prověřit a posoudit potřebu změn v území, veřejný zájem na jejich provedení,
jejich přínosy, problémy, rizika s ohledem například na veřejné zdraví
a životní prostředí. Potom podle výsledků těchto vyhodnocení stanovit podmínky
pro provedení změn v území, zejména pak pro umístění a uspořádání staveb
s ohledem na stávající charakter a hodnoty území a stanovit pořadí provádění
změn v území (etapizaci).
Důkazem je již ta skutečnost, že dosud platný územní plán obsahuje doporučení
časového sledu realizace jednotlivých komunikačních úseků, ale návrh územního
plánu shora uvedené úkoly vůbec neřeší.
Marie Doležalová,
předsedkyně spolku Budoucnost z.s.
|