Foto Martin Smolík
Spolek BUDOUCNOST z.s.
Chceme přispět k lepší budoucnosti Žďáru nad Sázavou a jeho životního prostředí. 

Aktuality (Home)
Výzva občanům
Výzva vedení Města
O nás
Řešení od vedení Města
Územní plán Města
Stanoviska
"Na pravou míru"
Anketa pro vás
Články a dokumenty
Vaše názory a otázky
Kontakt na nás

webmaster

..
Články a dokumenty
- 31 -
.
 
Spolek Budoucnost z.s., Pelikánova 1650/6, 591 01 Žďár nad Sázavou; IČ 71232524

Městský úřad 
Odbor rozvoje a územního plánování
Žižkova 227/1
591 01 Žďár nad Sázavou

Ve Žďáru nad Sázavou dne 23. února 2016

Připomínka k návrhu územního plánu města Žďár nad Sázavou

Předmětná územně plánovací dokumentace:
- návrh Územního plánu města Žďár nad Sázavou, o jehož pořízení rozhodlo zastupitelstvo města svým usnesením ze dne 23. 9. 2010.

Záměr návrhu ÚP ke kterému uplatňujeme připomínku:
Celkové zpracování návrhu územního plánu města Žďár nad Sázavou, který byl uveřejněn dne 8. ledna 2016.

Znění připomínky:
Část 1.
Návrh územního plánu, který byl uveřejněn 8. ledna 2016 obsahuje, ve své textové části, několik rozporuplných informací, která jedna druhou popírají a nelze je proto pominout. Tyto rozporuplné informace se objevují zejména v řešení Koncepce dopravní infrastruktury a zároveň dokazují, že návrh územního plánu není zpracován v souladu se zadáním, které jednoznačně trvalo na zachování dosavadní koncepce dopravy stávajícího a dosud platného územního plánu. 

Silnice II/353
Platný územní plán předpokládal, že silnice II/353 bude napojena z křižovatky Wonkova-Jungmannova přes nově vybudovaný most na přeložku silnice I/37 v lokalitě Starý dvůr.
V Řešení ÚP v čl. A.4.2 Koncepce dopravní infrastruktury na straně 15 je uvedeno:
Silnice II/353 – v centrální části města po výstavbě přeložky silnice I/37 bude i nadále vedena přes náměstí, kde je vedena i v současné době jako peážní úsek se silnicí I/37. 

V části Odůvodnění ÚP jsou následující informace:
Na str. 15 (B.7) je uvedena připomínka Ministerstva dopravy:
- V místech křížení přeložky silnice I/37 se stávající silnicí I/19 a připojením plánované přeložky silnice II/353 k přeložce silnice I/37 je nutné plochu pro dopravu rozšířit jihovýchodně na šířku minimálně 25 m od osy komunikace na úkor návrhové plochy Z90.
K tomu je v návrhu na vypořádání připomínek ve vedlejší kolonce uvedeno: 
Připomínky budou akceptovány v upraveném návrhu územního plánu Žďár nad Sázavou.

Na str. 30 ( B.11.3.) je však uvedeno:
Doplněný návrh ÚP Žďár nad Sázavou stanovisko ŘSD respektuje následovně: trasa silnice II/353 přes lokalitu Starý Dvůr je vzhledem k tomu, že ji nelze přímo připojit na obchvat silnice I/37 zcela vypuštěna.
Na str. 47 ( B.12.4.1.1.) je uvedeno:
….. Trasa silnice II/353 je v centru města převedena na východní tangentu.
Následně na straně 89 (B.13.1.6) je uvedeno:
..v prodloužení pokračuje II/353 ve směru do Starého dvora a je zde navržena asanace objektu ve vlastnictví města v sousedství sportovního areálu.

Místní komunikace
Řešení ÚP v článku A.4.2 Koncepce dopravní infrastruktury uvádí:
Navržen je dopravní koridor pro novou místní komunikace v trase od ulice Vysocké x Wonkovy (od silnice II/353) jihovýchodním směrem podél potoka Staviště a okrajem údolní nivy do souběhu s ulicí Neumannova s křížením ulic Novoměstské a Jamské s napojením na již vybudovaný úsek místní komunikace do křižovatky Brněnská x Jihlavská.

Naproti tomu jsou v Odůvodnění ÚP následující informace:
Na str. 17 (B.8.1.) je uvedeno:
vodní plochy a toky – jsou návrhem územního plánu respektovány, k dotčení dojde pouze v místě návrhu silnice II. třídy uvnitř Žďáru, kde je dopravním koridorem překonán potok Staviště, omezen je Göttlerův rybník, Škodův pak zaniká úplně. 
Na str. 47 ( B.12.4.1.1.) je uvedeno:
….. Trasa silnice II/353 je v centru města převedena na východní tangentu.
Na str. 89 (B.13.1.6.) je uvedeno:
Dále je asanace objektů (řadových garáží) navržena pro nové vedení silnice II/353 – v centrální části města je navržena změna trasy do polohy, která se východním polokruhem napojuje na silnici II/353 v křižovatce ulic Wonkovy a Vysocké. 

Tyto rozporuplné pasáže návrhu územního plánu vypovídají o tom s jakou pečlivostí a zodpovědností  mohou být vypracovány jeho závěry.

Část 2.
       Návrh územního plánu v části koncepce dopravní infrastruktury nesplnil několik úkolů, které mu ukládá stavební zákon v § 19. Úkolem územního plánu je prověřit a posoudit potřebu změn v území, veřejný zájem na jejich provedení, jejich přínosy, problémy, rizika s ohledem například na veřejné zdraví a životní prostředí. Potom podle výsledků těchto vyhodnocení stanovit podmínky pro provedení změn v území, zejména pak pro umístění a uspořádání staveb s ohledem na stávající charakter a hodnoty území a stanovit pořadí provádění změn v území (etapizaci).
     Důkazem je již ta skutečnost, že dosud platný územní plán obsahuje doporučení časového sledu realizace jednotlivých komunikačních úseků, ale návrh územního plánu shora uvedené úkoly vůbec neřeší.

Marie Doležalová, předsedkyně spolku Budoucnost z.s.

.
poslední aktualizace stránky: 7.3.2016