Foto Martin Smolík
Spolek BUDOUCNOST z.s.
Chceme přispět k lepší budoucnosti Žďáru nad Sázavou a jeho životního prostředí. 

Aktuality (Home)
Výzva občanům
Výzva vedení Města
O nás
Řešení od vedení Města
Územní plán Města
Stanoviska
"Na pravou míru"
Anketa pro vás
Články a dokumenty
Vaše názory a otázky
Kontakt na nás

webmaster

..
Články a dokumenty
- 7 -
.
.
Občanské sdružení Budoucnost, Pelikánova 1650/6, 591 01 Žďár nad Sázavou, IČ 71232524
.
Vážená redakce „Novin žďárské radnice“.
.
Občanským sdružením Budoucnost jsem byl pověřen, abych reagoval na váš článek „Hledá se nejschůdnější varianta vnitřního okruhu“ uveřejněný v únorovém vydání vašich novin na straně 16.
To, že článek v únorovém čísle roku 2008 oznamuje že se „nyní mají občané možnost vyjadřovat do konce roku 2007“ nechme stranou. Žádáme vás však, abyste v příštím vydání opravili faktické nepravdy, jejichž uveřejnění uvádí v omyl občany města a nás již opravdu zneklidňuje, jak se manipuluje s fakty. 
Nevíme zda je to neznalostí autora článku nebo záměrem jeho zdrojů. Máme však za to, že noviny vydávané takovou veřejnou institucí jako je Městský úřad by měli velmi dbát na to, aby informace v nich uvedené opravdu odpovídaly skutečnosti. Myslíme si, že dbát o pravdivost, pokud se nejedná o citovaná prohlášení (např. představitelů města), je zejména vaší povinností. 
.
Hned v první větě článku se říká, že
 „Navrhovaný vnitřní městský komunikační okruh, který byl v územním plánu města již před 30 lety … a podle odborníků je stále nejlepší variantou ke zlepšení dopravní situace ve městě“ 
První část je, při troše tolerance k názvosloví, pravda, byl v územním plánu, ale pouze do roku 2003. Od tohoto roku, už pět let, platí nový územní plán města, který žádný vnitřní městský komunikační okruh nezná, neřeší, neobsahuje. V předmětném prostoru je umístěna pouze obslužná místní komunikace. 
Nevíme podle kterých odborníků je tento okruh nejlepší variantou zlepšení dopravní situace ve městě, ale odborníci, kteří územní plán pro Město vypracovali považovali za nejlepší řešení obchvat města, což v dokumentaci i doložili. Pokud se odvoláváte na odborníky, bylo snad dobré uvést v článku, kteří to jsou. 
.
Dále „Důvodem protestů je trasa komunikace, která má vést přes rybníčky  …“ 
Trasa komunikace podle územního plánu ani podle projednávané studie nevede přes rybníčky a zelený pás mezi sídlišti zachovává. Důvodem protestů obyvatel, nejen sídliště Pod Vodojemem, je změna obslužné komunikace na komunikaci sběrnou s téměř trojnásobnou dopravní zátěží proti současnému stavu. 
.
A další „..studie přiklání komunikaci k jejich bytovým domům
Opět nepravda. Studie dodržela trasu podle schváleného a platného územního plánu, nikam tedy komunikaci nepřiklání. 
.
za Občanské sdružení Budoucnost
Václav Chlubna – místopředseda
.
.
poslední aktualizace stránky: 06.05.2008