webmaster
|
..
Články
a dokumenty
- 7 -
.
.
Občanské
sdružení Budoucnost, Pelikánova 1650/6, 591 01 Žďár nad Sázavou, IČ 71232524
.
Vážená redakce
„Novin žďárské radnice“.
.
Občanským
sdružením Budoucnost jsem byl pověřen, abych reagoval na váš článek „Hledá
se nejschůdnější varianta vnitřního okruhu“ uveřejněný v únorovém vydání
vašich novin na straně 16.
To, že článek
v únorovém čísle roku 2008 oznamuje že se „nyní mají občané možnost vyjadřovat
do konce roku 2007“ nechme stranou. Žádáme vás však, abyste v příštím vydání
opravili faktické nepravdy, jejichž uveřejnění uvádí v omyl občany města
a nás již opravdu zneklidňuje, jak se manipuluje s fakty.
Nevíme zda
je to neznalostí autora článku nebo záměrem jeho zdrojů. Máme však za to,
že noviny vydávané takovou veřejnou institucí jako je Městský úřad by měli
velmi dbát na to, aby informace v nich uvedené opravdu odpovídaly skutečnosti.
Myslíme si, že dbát o pravdivost, pokud se nejedná o citovaná prohlášení
(např. představitelů města), je zejména vaší povinností.
.
Hned v první
větě článku se říká, že
„Navrhovaný
vnitřní městský komunikační okruh, který byl v územním plánu města již
před 30 lety … a podle odborníků je stále nejlepší variantou ke zlepšení
dopravní situace ve městě“
První část
je, při troše tolerance k názvosloví, pravda, byl v územním plánu, ale
pouze do roku 2003. Od tohoto roku, už pět let, platí nový územní plán
města, který žádný vnitřní městský komunikační okruh nezná, neřeší, neobsahuje.
V předmětném prostoru je umístěna pouze obslužná místní komunikace.
Nevíme podle
kterých odborníků je tento okruh nejlepší variantou zlepšení dopravní situace
ve městě, ale odborníci, kteří územní plán pro Město vypracovali považovali
za nejlepší řešení obchvat města, což v dokumentaci i doložili. Pokud
se odvoláváte na odborníky, bylo snad dobré uvést v článku, kteří to jsou.
.
Dále „Důvodem
protestů je trasa komunikace, která má vést přes rybníčky …“
Trasa komunikace
podle územního plánu ani podle projednávané studie nevede přes rybníčky
a
zelený pás mezi sídlišti zachovává. Důvodem protestů obyvatel, nejen sídliště
Pod Vodojemem, je změna obslužné komunikace na komunikaci sběrnou s
téměř trojnásobnou dopravní zátěží proti současnému stavu.
.
A další „..studie
přiklání komunikaci k jejich bytovým domům“
Opět nepravda.
Studie
dodržela trasu podle schváleného a platného územního plánu, nikam tedy
komunikaci nepřiklání.
.
za Občanské
sdružení Budoucnost
Václav Chlubna
– místopředseda
. |
.
poslední
aktualizace stránky: 06.05.2008
|