Foto Martin Smolík
Spolek BUDOUCNOST z.s.
Chceme přispět k lepší budoucnosti Žďáru nad Sázavou a jeho životního prostředí. 

Aktuality (Home)
Výzva občanům
Výzva vedení Města
O nás
Řešení od vedení Města
Územní plán Města
Stanoviska
"Na pravou míru"
Anketa pro vás
Články a dokumenty
Vaše názory a otázky
Kontakt na nás

webmaster

..
Články a dokumenty
- 6 -
.
.
Občanské sdružení Budoucnost, Pelikánova 1650/6, 591 01 Žďár nad Sázavou, IČ 71232524
.
Městský úřad
Odbor rozvoje a územního plánování
Žižkova 1
591 01 Žďár nad Sázavou
.
Věc: Návrh zadání změny č. 1 územního plánu města
- změna trasy městského komunikačního okruhu mezi obytnými soubory U průmyslové školy  (Žďár 4) a Pod Vodojemem (Žďár 7), propojující ulici Novoměstskou a Wonkovu dle varianty D dle „Posouzení městského okruhu mezi sídlišti Žďár nad Sáz.4 a Žďár n.Sáz.7“.
.
1.Nesouhlasíme s navrženou změnou trasy a navrhujeme, aby zadání této změny nebylo projekčně 
   realizováno z následujících důvodů:
a) Základním podkladem  pro zadání změny územního plánu spočívající ve změně trasy bylo posouzení městského okruhu mezi sídlišti Žďár n.s.4 a Žďár n. S. 7 zpracované firmou OPTIMA spol. s r.o., Vysoké Mýto (dále jen posouzení).Posouzení posuzuje trasu komunikace, která funkční třídou, rychlostí a dopravním významem nesouhlasí s parametry platnými v územním plánu. 
Posouzení není vypracováno v souladu se Zákonem o ochraně veřejného zdraví lidu č.258/2000 Sb. v platném znění, konkrétně odstavcem (2) a (3) § 30. 
Hlukové posouzení zahrnuje pouze současný průjezd  Neumannovou ulicí bez zvýšení intenzity průjezdu dopravy po propojení ulice Novoměstské s Brněnskou.
Z těchto důvodů posouzení nesplnilo zadání (nebo byly chybně zadány podklady) a ve všech článcích ( posuzujících  hluk, dopravní výhodnost, životní prostředí i náklady)  nemůže být věrohodným podkladem k zamýšlené změně. Zároveň neřeší dopad změny trasy na zástavbu kolem Kosinkovy ulice a ulice Wonkovy.
b) Na základě shora uvedených faktů, je rozhodnutí zastupitelstva o zpracování návrhu změny územního plánu ve variantě trasy D, učiněno na základě chybných podkladů (materiál pro zastupitelstvo města č.7 ze dne 18.12.2003 j.č.7/03/RÚP/6), které tak mohly vést i k chybnému rozhodnutí jednotlivých zastupitelů.
c) Předmětnou komunikaci lze realizovat s minimálním dopadem na stavby garáží a bez zasypání rybníčků a likvidace zeleného pásu a to vždy v souladu s platnými předpisy. 
d) V zónách bydlení je prioritní funkce obytná bez narušování životního prostředí (viz. zadání územního plánu v bodě 7.2.7).
2.Vzhledem k zaměření našeho občanského sdružení doporučujeme:
a) Na základě veřejných prohlášení některých představitelů města, zásadně zpochybňujících vybudování obchvatu Žďáru nad Sázavou podle stávajícího ÚP, znovu zvážit koncepci dopravy města Žďáru nad Sázavou.
b) Zvážit vybudování obslužné komunikace města v trase navrženého budoucího obchvatu s přínosy odklonění dopravy mimo obytné části města, vyřešení dopravy k supermarketům a Žďasu (podstatné odlehčení ulice Smetanovy,  Strojírenské, komunikací v sídlišti Stalingrad a Bezručovy ulice).
c) Kladně hodnotíme záměr města realizovat propojení silnic Brněnská a Jamská podél železnice v rámci výstavby průmyslové zóny města  podél železnice a doporučujeme její návazné propojení na ulici Novoměstskou nad Vodojemem a v opačném směru na Jihlavskou (s efektem odklonění dopravy obsluhující průmyslovou zónu zcela mimo Město).
d) Navrhujeme nerealizovat propojku mezi křižovatkou u Enpeky na Novoměstskou ulici s efektem odlehčení dopravy na ulici Neumannově).
e) Neřešit dílčí změny v dopravě bez celkového hodnocení dopadu změn na celou dopravní síť i životní prostředí dotčené části i celého města.
f) Znovu doporučujeme stanovit závaznou částí územního plánu etapizaci realizace jednotlivých částí dopravní sítě v souladu s dopady na životní prostředí a zatížení dopravou.
.
Ve Žďáře nad Sázavou dne 24. října 2004.

.

Marie Doležalová
předsedkyně
.
.
poslední aktualizace stránky: 06.05.2008