webmaster
|
..
Články
a dokumenty
- 6 -
.
.
Občanské
sdružení Budoucnost, Pelikánova 1650/6, 591 01 Žďár nad Sázavou, IČ 71232524
.
Městský úřad
Odbor rozvoje
a územního plánování
Žižkova 1
591 01 Žďár
nad Sázavou
.
Věc: Návrh
zadání změny č. 1 územního plánu města
- změna trasy
městského komunikačního okruhu mezi obytnými soubory U průmyslové školy
(Žďár 4) a Pod Vodojemem (Žďár 7), propojující ulici Novoměstskou a Wonkovu
dle varianty D dle „Posouzení městského okruhu mezi sídlišti Žďár nad Sáz.4
a Žďár n.Sáz.7“.
.
1.Nesouhlasíme
s navrženou změnou trasy a navrhujeme, aby zadání této změny nebylo projekčně
realizováno z následujících důvodů:
a)
Základním podkladem pro zadání změny územního plánu spočívající ve
změně trasy bylo posouzení městského okruhu mezi sídlišti Žďár n.s.4 a
Žďár n. S. 7 zpracované firmou OPTIMA spol. s r.o., Vysoké Mýto (dále jen
posouzení).Posouzení posuzuje trasu komunikace, která funkční třídou, rychlostí
a dopravním významem nesouhlasí s parametry platnými v územním plánu.
Posouzení
není vypracováno v souladu se Zákonem o ochraně veřejného zdraví lidu č.258/2000
Sb. v platném znění, konkrétně odstavcem (2) a (3) § 30.
Hlukové posouzení
zahrnuje pouze současný průjezd Neumannovou ulicí bez zvýšení intenzity
průjezdu dopravy po propojení ulice Novoměstské s Brněnskou.
Z těchto důvodů
posouzení nesplnilo zadání (nebo byly chybně zadány podklady) a ve všech
článcích ( posuzujících hluk, dopravní výhodnost, životní prostředí
i náklady) nemůže být věrohodným podkladem k zamýšlené změně. Zároveň
neřeší dopad změny trasy na zástavbu kolem Kosinkovy ulice a ulice Wonkovy.
b)
Na základě shora uvedených faktů, je rozhodnutí zastupitelstva o zpracování
návrhu změny územního plánu ve variantě trasy D, učiněno na základě chybných
podkladů (materiál pro zastupitelstvo města č.7 ze dne 18.12.2003 j.č.7/03/RÚP/6),
které tak mohly vést i k chybnému rozhodnutí jednotlivých zastupitelů.
c)
Předmětnou komunikaci lze realizovat s minimálním dopadem na stavby garáží
a bez zasypání rybníčků a likvidace zeleného pásu a to vždy v souladu s
platnými předpisy.
d)
V zónách bydlení je prioritní funkce obytná bez narušování životního prostředí
(viz. zadání územního plánu v bodě 7.2.7).
2.Vzhledem
k zaměření našeho občanského sdružení doporučujeme:
a)
Na základě veřejných prohlášení některých představitelů města, zásadně
zpochybňujících vybudování obchvatu Žďáru nad Sázavou podle stávajícího
ÚP, znovu zvážit koncepci dopravy města Žďáru nad Sázavou.
b)
Zvážit vybudování obslužné komunikace města v trase navrženého budoucího
obchvatu s přínosy odklonění dopravy mimo obytné části města, vyřešení
dopravy k supermarketům a Žďasu (podstatné odlehčení ulice Smetanovy,
Strojírenské, komunikací v sídlišti Stalingrad a Bezručovy ulice).
c)
Kladně hodnotíme záměr města realizovat propojení silnic Brněnská a Jamská
podél železnice v rámci výstavby průmyslové zóny města podél železnice
a doporučujeme její návazné propojení na ulici Novoměstskou nad Vodojemem
a v opačném směru na Jihlavskou (s efektem odklonění dopravy obsluhující
průmyslovou zónu zcela mimo Město).
d)
Navrhujeme nerealizovat propojku mezi křižovatkou u Enpeky na Novoměstskou
ulici s efektem odlehčení dopravy na ulici Neumannově).
e)
Neřešit dílčí změny v dopravě bez celkového hodnocení dopadu změn na celou
dopravní síť i životní prostředí dotčené části i celého města.
f)
Znovu doporučujeme stanovit závaznou částí územního plánu etapizaci realizace
jednotlivých částí dopravní sítě v souladu s dopady na životní prostředí
a zatížení dopravou.
.
Ve Žďáře nad
Sázavou dne 24. října 2004.
.
Marie
Doležalová
předsedkyně
. |
.
poslední
aktualizace stránky: 06.05.2008
|