webmaster
|
..
Články
a dokumenty
- 4 -
.
.
Občanské
sdružení Budoucnost, Pelikánova 1650/6, 591 01 Žďár nad Sázavou, IČ 71232524
.
Městský úřad
Žižkova 227/1
591 01 Žďár
nad Sázavou
.
Ve
Žďáru nad Sázavou dne 29.1.2008
.
Věc: Strategický
plán rozvoje města Žďár nad Sázavou
.
Ke shora uvedenému
Strategickému plánu rozvoje města uplatňujeme následující připomínky:
.
Všeobecně:
Máme za
to, že strategie města by měla zahrnovat výhled nejméně na 10 let, protože
u většiny důležitých částí se jedná o dlouhodobé, pokud ne trvalé, záležitosti.
Totéž platí o Akčním plánu, kde se jeví 3 leté období jako krátké z důvodu
návaznosti a sounáležitosti jednotlivých záměrů. Výhled by měl zahrnovat
období alespoň 5 let.
.
Strategie
města.
.
K části 3.
Opatření a aktivity, problémový okruh A: Kvalita života, Priorita A.1:
Dopravní infrastruktura.
Doporučujeme
upravit:
Opatření A.1.1:
Zklidnění
dopravy ve městě
Opatření
by mělo řešit zklidnění dopravy na všech komunikacích ve městě,
to je pro kvalitu života důležité, nejen na komunikacích vyšších
tříd.
.
Aktivity:
Je nutné přehodnocení jejich významu pro kvalitu života. Jejich současné
pořadí postrádá logické zdůvodnění. Na první místo navrhujeme dát
A.1.1.1
Vybudování obchvatu města Žďár nad Sázavou podle ÚP města.
Vybudování
obchvatu města je základním předpokladem zklidnění dopravy ve městě.
Bez jeho vybudování bude pouze docházet k přesouvání dopravní zátěže z
jedné části města do druhé, či z jedné ulice na druhou, ale pro větší část
města budou částečná řešení málo prospěšná.
Opravy
komunikací vyšších tříd jsou sice potřebné, ale určitě nejsou a nebudou
nejvýznamnější aktivitou pro kvalitu života. Navrhujeme jejich přesun na
čtvrté místo (A.1.1.4), za aktivity nyní uvedené pod A.1.1.3 a A.1.1.4
.
V části
dalšího rozvoje města dotazníkového šetření z roku 2006 považuje 37 % respondentů
za nutné vybudování obchvatu a celkem 71 % respondentů považuje za neúnosnou
dopravní situaci, pro jejíž zlepšení je opět nejdůležitější vybudování
obchvatu města. Zde je třeba hledat zdůvodnění pro přehodnocení významu.
.
Opatření
a.1.2: Zkvalitnění místních komunikací …….
V této
části by měly být výrazně posunut význam opravy chodníků, které jsou na
mnoha místech ve velmi špatném stavu a jejich zkvalitňování je až na desátém
místě důležitosti. V dotazníkovém šetření jsou opět výrazně výše.
.
Akční plán
města.
.
Všeobecně:
1. Z popisu
některých záměrů není dostatečně zřejmé zda je součástí záměru i jeho zhotovení
a vždy by bylo třeba uvádět i předpokládaný termín zhotovení (i když není
zhotovení součástí záměru).
2. Veškeré
aktivity účelné pro vybudování obchvatu města by měly být do tohoto akčního
plánu zahrnuty v co nejkratším termínu (snad 2008-2009) a v celé trase
obchvatu. Myslíme tím nutnou technickou dokumentaci. Znamená to zahrnout
i nutnou technickou dokumentaci trasy Jihlavská – Brodská, tak, aby bylo
možné doložit reálnost vybudování celé trasy obchvatu v případě uvolnění
státních prostředků na jeho financování.
.
Záměr 2:
Komunikace Strojírenská - Nádražní.
Vybudováním
této komunikace pravděpodobně dojde ke zmenšení dopravní zátěže Nádražní
ulice, ale na zátěž ulice Smetanovy bude mít vliv minimální.
.
Záměr 11:
Dopravní hřiště.
Přesunutí
dopravního hřiště nemá žádnou souvislost s budováním obchvatu města.
.
Do Akčního
plánu navrhujeme v rámci priority A 3 Životního prostředí do opatření
A.3.2 zahrnout záměr:
Obnovení
přirozeného výtoku pramene u bývalé školky v sídlišti Vodojem a znovu jej
zaústit do Gotllerova rybníku pro revitalizaci kaskádových rybníků v lokalitě
mezi městskými částmi 4 a 7.
Bývalý výtok
byl při výstavbě školky přerušen a sveden do kanalizace. Místo zaústění
je nám známo. Tímto poměrně nenákladným opatřením, se znovu obnoví pěkný
vzhled kaskádových rybníků a jejich okolí v této lokalitě.
.
Marie
Doležalová
předsedkyně
. |
.
poslední
aktualizace stránky: 06.05.2008
|