Foto Martin Smolík
Spolek BUDOUCNOST z.s.
Chceme přispět k lepší budoucnosti Žďáru nad Sázavou a jeho životního prostředí. 

Aktuality (Home)
Výzva občanům
Výzva vedení Města
O nás
Řešení od vedení Města
Územní plán Města
Stanoviska
"Na pravou míru"
Anketa pro vás
Články a dokumenty
Vaše názory a otázky
Kontakt na nás

webmaster

..
Články a dokumenty
- 4 -
.
.
Občanské sdružení Budoucnost, Pelikánova 1650/6, 591 01 Žďár nad Sázavou, IČ 71232524
.
Městský úřad
Žižkova 227/1
591 01 Žďár nad Sázavou
.
Ve Žďáru nad Sázavou dne 29.1.2008
.
Věc: Strategický plán rozvoje města Žďár nad Sázavou
.
Ke shora uvedenému Strategickému plánu rozvoje města uplatňujeme následující připomínky: 
.
Všeobecně:
Máme za to, že strategie města by měla zahrnovat výhled nejméně na 10 let, protože u většiny důležitých částí se jedná o dlouhodobé, pokud ne trvalé, záležitosti. Totéž platí o Akčním plánu, kde se jeví 3 leté období jako krátké z důvodu návaznosti a sounáležitosti jednotlivých záměrů. Výhled by měl zahrnovat období alespoň 5 let.
.
Strategie města.
.
K části 3. Opatření a aktivity, problémový okruh A: Kvalita života, Priorita A.1: Dopravní infrastruktura.
Doporučujeme upravit: 
Opatření A.1.1: Zklidnění dopravy ve městě
Opatření by mělo řešit zklidnění dopravy na všech komunikacích ve městě, to je pro kvalitu života důležité,  nejen na komunikacích vyšších tříd.
.
Aktivity: Je nutné přehodnocení jejich významu pro kvalitu života. Jejich současné pořadí postrádá logické zdůvodnění. Na první místo navrhujeme dát
A.1.1.1  Vybudování obchvatu města Žďár nad Sázavou podle ÚP města.
Vybudování obchvatu města je základním předpokladem zklidnění dopravy ve městě. Bez jeho vybudování bude pouze docházet k přesouvání dopravní zátěže z jedné části města do druhé, či z jedné ulice na druhou, ale pro větší část města budou částečná řešení málo prospěšná. 
Opravy komunikací vyšších tříd jsou sice potřebné, ale určitě nejsou a nebudou nejvýznamnější aktivitou pro kvalitu života. Navrhujeme jejich přesun na čtvrté místo (A.1.1.4), za aktivity nyní uvedené pod  A.1.1.3 a A.1.1.4 .
V části dalšího rozvoje města dotazníkového šetření z roku 2006 považuje 37 % respondentů za nutné vybudování obchvatu a celkem 71 % respondentů považuje za neúnosnou dopravní situaci, pro jejíž zlepšení je opět nejdůležitější vybudování obchvatu města. Zde je třeba hledat zdůvodnění pro přehodnocení významu. 
.
Opatření a.1.2: Zkvalitnění místních komunikací …….
V této části by měly být výrazně posunut význam opravy chodníků, které jsou na mnoha místech ve velmi špatném stavu a jejich zkvalitňování je až na desátém místě důležitosti. V dotazníkovém šetření jsou opět výrazně výše.
.
Akční plán města.
.
Všeobecně:
1. Z popisu některých záměrů není dostatečně zřejmé zda je součástí záměru i jeho zhotovení a vždy by bylo třeba uvádět i předpokládaný termín zhotovení (i když není zhotovení součástí záměru).
2. Veškeré aktivity účelné pro vybudování obchvatu města by měly být do tohoto akčního plánu zahrnuty v co nejkratším termínu (snad 2008-2009) a v celé trase obchvatu. Myslíme tím nutnou technickou dokumentaci. Znamená to zahrnout i nutnou technickou dokumentaci trasy Jihlavská – Brodská, tak, aby bylo možné doložit reálnost vybudování celé trasy obchvatu v případě uvolnění státních prostředků na jeho financování.
.
Záměr 2: Komunikace Strojírenská - Nádražní.
Vybudováním této komunikace pravděpodobně dojde ke zmenšení dopravní zátěže Nádražní ulice, ale na zátěž ulice Smetanovy bude mít vliv minimální. 
.
Záměr 11: Dopravní hřiště.
Přesunutí dopravního hřiště nemá žádnou souvislost s budováním obchvatu města. 
.
Do Akčního plánu navrhujeme v rámci priority A 3 Životního prostředí do opatření A.3.2 zahrnout záměr: 
Obnovení přirozeného výtoku pramene u bývalé školky v sídlišti Vodojem a znovu jej zaústit do Gotllerova rybníku pro revitalizaci kaskádových rybníků v lokalitě mezi městskými částmi 4 a 7. 
Bývalý výtok byl při výstavbě školky přerušen a sveden do kanalizace. Místo zaústění je nám známo. Tímto poměrně nenákladným opatřením, se znovu obnoví pěkný vzhled kaskádových rybníků a jejich okolí v této lokalitě.
.
Marie Doležalová
předsedkyně
.
.
poslední aktualizace stránky: 06.05.2008